שיעורים בתסריטאות- הקדמה

2.6.2010 18:55

לא מזמן ידיד שלי ביקש ממני את החומר שסיכמתי בקורס הראשון שלקחנו יחד בתסריטאות, "תסריטאות למתחילים", שהועבר ע"י צביקה קרצנר. הופתעתי לגלות מחברת שמנוהלת לא רע בכלל! החלטתי להעלות כאן לבלוג את השיעורים, בתוספת דברים שלמדתי מהניסיון שלי ועצות שאני מקווה שיעזרו לתסריטאים מתחילים.
חשוב להדגיש שאני בעצמי בתחילת דרכי ב.. נקרא לזה, "עולם" הזה (אני פשוט שונאת את המילה "תעשייה", זה מעלה אצלי קונוטציות של מפעל). הגשתי כמה הצעות לקרנות והייתי בקשר עם מפיקים, אבל משהו קונקרטי עוד לא יצא לפועל. מי שקצת מנוסה בעניינים האלו יודע כמה ארוך התהליך יכול להיות, וכמה מפרך. וזה ללא קשר לותק. אבל כן- אני יוצרת צעירה מאוד, סיימתי את הקורס הראשון למתחילים לפני פחות משנה.
ועוד דבר! מאוד בוער לי להצליח, אבל אני גם מוכנה לאפשרות שיקחו כמה שנים עד שאראה משהו מתממש. מבחינתי הצלחה נמדדת לא רק בהאם תסריט הופק או לא, אלא גם באיכות של התסריט והאם התסריטאי יכול לחוש גאווה על כך שהוא כתב אותו.
חשוב לי לחזק את ידיהם של יוצרים לא מנוסים כמוני ולומר שלקבל את ה"הזדמנות הראשונה" זה מאוד קשה אם לא בלתי אפשרי: ברוב הפעמים לא ממש מקבלים הזדמנות כזאת אלא יותר יוצרים אותה (ואפילו דיי בכוח ובניג'וסים)- וזהו חלק לא מבוטל בעבודת התסריטאי, ואת החלק הזה לא מלמדים בלימודי תסריטאות. אסור להתייאש! נחישות והתמדה הם לדעתי מה שיובילו להצלחה ארוכת טווח. אתה יכול להיות היוצר הכי מוכשר בעולם, אבל אם תמהר להתייאש, לא תשרוד הרבה וה"עולם" לא יזכה כנראה לראות עד כמה אתה מוכשר.
אשתדל שבכל שבוע (אולי אפילו בתדירות גבוהה יותר, אם הזמן יאפשר) אפרסם כאן שיעור אחד. אז שווה לעקוב!

0 comments:

הוסף רשומת תגובה