היהדות שולטת!

22.11.2009 14:30

וואו! נתקלתי באתר מדהים ומעורר המון דמיון והשראה... זה האתר:
http://213.8.106.62/mythology/myth/myth_jewish.htm
איך הגעתי לזה בכלל? פגישה עם בחור צעיר שסיפר לי על הספר "אלים אמריקאים" עוררה את סקרנותי. קראתי על הספר ותקציר של העלילה וזה היה נשמע לי מופרך והזוי אבל בו-זמנית גם מדהים ויצירתי בטירוף. אח"כ הוא סיפר לי על הרעיון שלו להתעמק באלים יהודיים ויצורים שונים מהדמונולוגיה היהודית. בקיצור אז חיפשתי על זה קצת והגעתי גם לזה:http://213.8.106.62/mythology/myth/jewish_demon.htm
מי שמכיר אותי יודע כמה חסר סיכוי זה לשמוע ממני המלצות כאלה. אני לרוב דיי מזלזלת בז'אנר הפנטזיה העמוס לעייפה כל מיני יצורים מוזרים ועלילות מופרכות. אבל לזה דווקא מאוד התחברתי, לרעיון שיש אלים שחיים בתוכנו. שהם חלק מההווי שלנו עוד מתחילת היהדות. יש לנו מלאכים, מפלצות, שדים... וואו! תמיד ראיתי בתנ"ך יצירה מדהימה מלאת עומק ואינספור נדבכים, אבל עד עכשיו באמת לא ראיתי כ"כ את הצד הפנטסטי שבזה. שוב זה רק ממחיש בעיניי שזו הדת הכי הכי טובה בעולם!
מצד אחד אנחנו רואים סיפורים על מלכים פגומים, על שחיתות, על הטבע האנושי. מצד שני הגדולה של האנושות, על השינויים המדהימים שאנשים "פשוטים" מסוגלים לחולל.
ומצד שלישי: עולם מופלא של דמיון עם יצורים מיתיים, יש מלאכים טובים יותר ויש פחות, יש את מלאך המוות (סמאל) ואת מלאך הרפואה (רפאל). מאבקי כוחות בין טוב לרע ובין הכוח של האנשים לבין הכוח של יצורים בעלי כוחות על-טבעיים.
אני מלאת יראה מול העולם הזה. כל כך מופלא ומרתק!

1 comments:

Dr Hil אמר/ה...

וואו , באמת מעניין. אבל צריך לשים לב שרוב המיתולוגיה היהודית היא מתקופה מאוחרת יחסית - מדרשים מתקופת המשנה (שהיינו תחת שלטון רומי והוספענו ממנו), התלמוד והמדרשים - שם הושפענו מהמיסטיקה הבבלית (זורואסטרית), ואח"כ המוסלמית.
המיסטיקה של דתות המזרח די מעורבבות זו בזו.
לכן קצת קשה לומר מה מגיע מאיפה. בהצלחה בכתיבה.

הוסף רשומת תגובה