צונאמי- סיפור

18.9.2009 15:41

אחרי שהאגרופים על הדלת לא עזרו, פתחתי את הדלת והכנסתי את עצמי פנימה. צעדתי לעבר מקור הרעש כשכל עצב בגופי מתוח ומוכן להתפוצצות וכיביתי אותו. יש לה מזל שלא ניפצתי לה אותו. יעל שכבה על המיטה, אחוזה בשינה עמוקה. שוב אני לא מבין למה תמיד אני זה שצריך להתעורר מהשעון המעורר שלה. ואיך לעזאזל היא מצליחה להמשיך לישון עם רעש מחריש אוזניים שכזה. היא ככל הנראה שוב עישנה עם חנוך אתמול. אני הראשון להודות שיש לו חומר טוב שמעיף אותך, אבל הזהרתי אותה כמה וכמה פעמים שלא תגזים עם זה. זה התחיל בשאכטה קטנה מדיי פעם והתפתח אצלה לקצת בשביל להירגע לפני המבחנים, ולאחרונה כבר יש תחושה שחלק אינטגראלי מדיי מהזמן שלה היא על גראס.
"יעל? יעל? את חייבת לקום לאוניברסיטה", ניסיתי להעיר אותה. "יש לך שיעור ב...", ניסיתי להיזכר מה מופיע אצלה במערכת, "אה...", היא בכלל שומעת אותי? "צוהר ליחסים בינלאומיים". יעל נאנחה בעייפות, והתכרבלה עמוק יותר בשמיכה, מסרבת להצטרף למציאות הקרה שמחוץ למיטה. ריחמתי עליה ואני אפילו לא יודע למה. למה היא מתייסרת כל כך. למה כל כך קשה לה לקום בבוקר. כל בוקר. למה אין לה סיבה. יש לה חבר שאוהב אותה ואם לסמוך על העדויות, גם היא דיי אוהבת אותו. יש לה את המשפחה המושלמת, עבודה גמישה, היא מצטיינת דיקן ואם כל זה לא מספיק אז יש לה אותי בתור שותף ואני, באופן מילולי, הסמרטוט שלה.
אני מכין לה קפה כל בוקר, מבשל כל ערב מכל הלב ובנוסף משמש גם על תקן עוזרת הבית שלה, והיא עוד מעיזה להתלונן. פתאום התעצבנתי על כל הסיטואציה, למה אני מבזבז כבר רבע שעה בניסיון להעיר את הנסיכה המפונקת הזאת, שתסתדר לבד. או שהחבר היפיוף שלה ידאג לה כבר. מתי באמת הוא אמור לחזור לארץ, תהיתי. הלכתי לסלון והדלקתי טלוויזיה, וכהמשך טבעי, כורח המציאות שלי כעבד נרצע שלה, הלכתי למטבח והדלקתי את הקומקום. אחר כך גם הלכתי להדליק את הדוד, שיהיו לה מים חמים.
אני חייב לעשות לה התערבות, או איך שלא קוראים לזה, חשבתי. היא חייבת להרגיע עם הגראס. נמאס לי לעשות הכול בבית הזה ולהרגיש שאני המבוגר האחראי היחיד כאן. תכננתי כבר בלב את המילים שאני אגיד, את הטקסט שישכנע, ובהיסח הדעת קלטתי את קולו של הקריין בטלוויזיה אומר משהו על צונאמי בתאילנד. עשרות ישראלים נעדרים. לא ידוע גורלם. פתאום החושים שלי התחדדו. ידעתי שהחבר של יעל, רונן, בדיוק נמצא בתאילנד, כבר כמה שבועות.
חייגתי באצבעות רועדות לידידה שלי, מיטל שלוקחת אינפי ביחד עם רונן. "מיטל, זה אודי...", גיששתי. "את שמעת על הצונאמי שהיה אתמול?". מיטל נשמעה כאילו קמה משינה ושאלה, מבולבלת, "צונאמי... מה זה צונאמי?". חשבתי לרגע, איך באמת מסבירים מה זה צונאמי. "לא משנה, יש לך את המספר של רונן? הוא איתך באינפי". "אינפי... מה זה אינפי?". "זה הקורס הטיפשי הזה בחדו"א, נו!". ואז קלטתי שהיא עדיין רדומה והיא בטח תשאל "חדו"א... מה זה חדו"א?". וכל מושג שאני אגיד היא תשאל אותי מה זה. תלמידי מתמטיקה פילוסופיים בסתר, יותר ממה שחושבים עליהם. או שהם פשוט יותר טיפשים בגלוי ממה שנראה בסתר.
ניתקתי וחזרתי לחדר של יעל, הפעם נחוש בדעתי להעיר אותה. הפעם עם סיבה מספיק טובה. עמדתי לגעור בה ולנער אותה, אבל במקום זה הסתכלתי עליה ישנה. פתאום עלתה בי המחשבה שטוב היא עושה. אולי לא צריך לקום. ואולי אני לא צריך לעשות הכול בבית הזה. אולי אני צריך להפסיק להיות המבוגר האחראי שמפסיק את הכיף ועוצר את החגיגה. אולי אני צריך במקום זה להצטרף לחגיגה. אחרי הכול, לא סתם נטבע הביטוי "סטודנט חופשי". מה הטעם להיות סטודנט אם אני לא חופשי? טבעתי חזרה במיטה.



הפלגתי ביאכטה עם אלטון ג'ון והוא שר, מחופש לתרנגול, עם משקפי שמש ורודים. הוא היה קצת שיכור ושר את "the bitch is back". ליוויתי אותו אבל הרגשתי תוך כדי שהוא קצת הורס את השיר. הוא שר בזעם ובאובר-דרמטיות, אפילו בשבילו. פתאום שמתי לב שהמים עולים במהירות, כמו לבה של מים שבאה מהקרקעית, תוך שניות הכול כוסה במים. אלטון ג'ון נעלם ונחנקתי ולא יכולתי להמשיך ללוות אותו. בבת אחת שקעתי למטה ומרגע שהייתי למטה כבר יכולתי לצלול ולא הייתי צריך אוויר. נעתי בחופשיות כמו דג וראיתי אלמוגים וגם את השברים של הטיטאניק. מרחוק זיהיתי את התליון עם האבן הכחולה הענקית שהזקנה זרקה בסוף של הסרט, ושחיתי לקראתו במרץ. התליון נצנץ אליי וקרא לי.
"אודי. אודי, קום כבר!", המים טלטלו אותי, "יואו! קום כבר!". פקחתי את עינייי וראיתי את יעל מעליי. "אני לא מאמינה שנתת לי להמשיך לישון! איזה חוסר אחריות משווע! והשארת את הדוד דולק. אתה קולט שהוא דלק ככה במשך 3 שעות עכשיו?! אתה יודע כמה כסף זה? מה עובר עליך היום?" "בוקר טוב גם לך", הצלחתי למלמל כשקלטתי לבסוף איפה אני ומול מי אני מתמודד. אחרי כמה שניות נזכרתי בחלום ונזכרתי בצונאמי.
"וואו, מה השעה עכשיו?", זינקתי כמו הכובען המטורף, "אני חייב לזוז!", או שבעצם היה זה הארנב. התלבשתי בחופזה מול עיניה המשתאות של יעל. היא נסוגה לסלון מהגל הסייסמי בדמותי. הכנסתי מהר כמה דפים ועט לתיק, עברתי באמבטיה ושטפתי פנים ואז עברתי במטבח ולקחתי אתי תפוז. מיששתי אותו והוא הרגיש לי מוכר, כנראה מהחלום הרהרתי. ואז הגל המשיך ועבר גם בחדר של יעל ולקח לה את הפלאפון. סגרתי את הדלת מאחוריי על יעל מטושטשת ומפוזרת. או שזה הייתי אני.
בדרך לקמפוס ראיתי בור ענק פעור באדמה ושם נפטרתי מהפלאפון של יעל. באוניברסיטה פגשתי את מיטל והיא הייתה לחוצה, התנצלה על כך שלא ענתה לי בבירור כשהתקשרתי אליה מוקדם יותר. "הבנתי שהוא בתאילנד, ושמעתי עכשיו על הצונאמי הזה...", התייסרה, "שמעתם ממנו? יעל שמעה ממנו?". מלמלתי כמה מילים לא ברורות והסתלקתי לשיעור באוקייאנוגרפיה פיזיקלית. בהפסקה קפצתי לחנוך וביקשתי ממנו את החומר המשובח ביותר שיש לו. "זה ארוע מיוחד", הסברתי, "שמע, אני צריך משהו שמוחק את הזיכרון לגמרי". "משהו כמו צונאמי", הוא התבדח. אני אישית לא מצאתי את זה משעשע.
בדרך חזרה לדירה עברתי היכן שהיה הבור אבל התקשיתי למצוא אותו. סרקתי כמה מאות מטרים לפני הנקודה שבה חשבתי שהוא נמצא וכמה מאות מטרים אחרי, אבל הבור נעלם. הבור נמחק מעל פני האדמה. וכל זה בגלל שהשלכתי את הפלאפון של יעל לשם, תהיתי. לא יכולתי להימנע מהמחשבה ששיניתי סדרי עולם. ששיניתי את דרך הטבע. שאני גרמתי לצונאמי הזה. ועכשיו גם כיסיתי את הבור. טשטשתי את הראיות.
ניסיתי לנתח את ההתנהגות המשונה שלי ולהבין מה בדיוק עובר עליי. השתגעתי או מה? לנסות להסתיר מיעל את העובדה שהחבר שלה נעדר בתאילנד? איזה מין בן אדם שפל ונלוז עושה דבר כזה? למה שאני אעשה דבר כזה? מה המטרה שלי? מה אני מקווה לקבל מכל זה? איזה מין חבר אני? איזה מין שותף אני? וחשוב מכל זה- מה, אני מטומטם? היא הרי תקבל את המידע הזה בסוף, בצורה זו או אחרת, זה לא שהפלאפון זו הדרך היחידה לתקשר, היו אמצעים לתקשר גם לפני זה. ומה אם רונן מת, החרידה בי המחשבה, ואני מנעתי ממנה את המידע על ההלוויה? היא לא תסלח לי על זה לעולם.
חזרתי הביתה וזרקתי את התיק. ניסיתי לגשש אם יעל שם, ואז קיבלתי הארה שאם יעל לא בבית, לא תהיה לי דרך לאתר אותה בלי הפלאפון. כנראה שבכל זאת חסרים לי אמצעי תקשורת אחרים איתה. קיוויתי שהיא בבית. שמעתי קולות מהסלון. עברתי במסדרון ולהבזק שנייה ראיתי את עצמי במראה שתלוייה שם ונראיתי רע. נראיתי מאוד רע.
"אהלן, גבר! מה קורה?", שמעתי קול אבל לא עיכלתי את הפנים שעמדו מולי. "הכול בסדר, אודי? אתה נראה כאילו ראית רוח רפאים". זה היה הקול של רונן והוא עמד שם במלוא תפארתו, לא מגולח ומוזנח, ויעל שלי לידו. הוא קרב אליי ונתן לי צ'פחה גברית על השכם. "תגיד אודי, ראית במקרה את הפלאפון שלי? לא מצאתי אותו הבוקר...", תהתה יעל, "טוב, הלכתי לישון דיי מעושנת אתמול. אין לי מושג איפה שמתי אותו. ואגב, אני מצטערת שהתעצבנתי עליך הבוקר. אה!", ניעורה לפתע. "מה אני עומדת ומדברת כאן על שטויות. שמעת על הצונאמי שהיה אתמול בתאילנד? משהו מטורף! מזל שכשזה קרה רונני היה כבר על הטיסה חזרה".
"צונאמי... מה זה צונאמי?"
בלילה כשהם ישנו מחובקים ישבתי לבד ועישנתי לבד קצת מהחומר שחנוך נתן לי. החומר הזה באמת מעיף אותך. כמעט שכחתי לכמה שעות כמה אני רוצה את יעל לעצמי. וכמה אני חייב להשיג חברה, דחוף אבל!

0 comments:

הוסף רשומת תגובה